بررسی کلاهبرداری بانک استاندارد چارترد نیویورک

آشنایی با ترفند آمریکایی برای کلاهبرداری از کاربران اینستاگرامی

کلاهبرداری بانک استاندارد چارترد نیویورک یکی از ترفندهای کلاهبرداران آمریکایی می­باشد. در این روش، کلاهبردار قصد دارد حس طمع و توجه کاربر را تحریک کند تا به خواست خود برسد. کلاهبردار وعده­ی تصاحب 60 درصد از مبلغ کلان را به شخص می­دهد. کلاهبردار برای جلب اعتماد شخص، شماره تماس بانک استاندارد چارترد نیویورک را برای شخص ارسال می­کند. این شماره تلفن با پیش شماره ایالات متحده آمریکا می­باشد و شخص را کاملا تحت تاثیر قرار می­دهد. کلاهبردار، شماره تماس شخص را دریافت می­کند و سپس کلاهبردار تصاویری از پرونده حساب بانکی فردی که مدعی مرگ او شده است، برای شخص ارسال می­کند. به گفته­ی کلاهبردار، شخص فوت شده دارای حساب بانکی میلیون دلاری می­باشد و همین جمله، برای وسوسه­ی شخص کافی است. با این روش، دامی برای شخص پهن می­شود.

در روش کلاهبرداری بانک استاندارد چارترد نیویورک، کلاهبردار در خارج از کشور و در کشورهای خارجی سکونت دارد. کلاهبردار از ترفندی تازه و مدرن جهت فریب شخص استفاده می­کند. عمدتا کاربران اینستاگرامی طعمه این روش، قرار گرفته­اند. شروع این نوع کلاهبرداری با ارسال پیام به صفحه اینستاگرامی کاربر، می­باشد که کلاهبردار با یک احوال­پرسی کوتاه به زبان انگلیسی، بحث را باز می­کند. کلاهبردار خود را حسابدار سایت بانک استاندارد چارترد نیویورک معرفی می­کند و مکالمه را با کاربر اینستاگرامی شروع می­کند.

روش اول کلاهبرداری از کاربران اینستاگرامی

کلاهبرداری بانک استاندارد چارترد نیویورک به چندین روش صورت می­گیرد. کلاهبردار در ابتدا به کاربر اینستاگرامی می­گوید که قصد دارد او را وارد یک معامله پرسود کند. سپس مدعی می­شود که شما در کشور و منطقه­ای زندگی می­کنید که یکی از مشتریان بانک ما (بانک استاندارد چارترد نیویورک) اهل آن کشور بوده است. کلاهبردار مدعی می­شود که شخص فوت شده با تمام اعضای خانواده­اش در زلزله سال 2010 هائیتی یا در یکی از بلایای طبیعی جان خود را از دست داده­اند. از طرفی کلاهبردار که خود را حسابدار سایت بانک استاندارد چارترد نیویورک معرفی کرده، مدعی می­شود که برای دارایی­های شخص فوت شده، هیچ وارثی شناسایی نشده است و از طرفی شخص فوت شده دارای حساب بانکی با سپرده­ی کلانی می­باشد.

 

کلاهبرداری بانک استاندارد چارترد نیویورک

کلاهبرداری بانک استاندارد چارترد نیویورک

 

کلاهبردار به منظور تحریک حس طمع کاربر اینستاگرامی، مدعی می­شود که اگر شخص با او همکاری کند و به او کمک برساند، مطابق دستورالعمل سایت بانک استاندارد چارترد نیویورک، صاحب 60 درصد از سپرده­ی شخص می­شود. کلاهبردار تا جایی که بتواند فرد را تحت تاثیر قرار دهد، به گفت و گوی خود ادامه می­دهد و پس از آن که بتواند کاربر را تحت تاثیر قرار دهد، پروسه­ی کلاهبرداری آغاز می­شود.

کلاهبردار به منظور آشنایی بیشتر با کاربر اینستاگرامی، پیج او را فالو می­کند و با مطالعه پست­ها و مطالب موجود در پیج وی، به علایق و طرز فکر او پی می­برد. پیش­تر اشاره کردیم که در ابتدا هدف کلاهبردار، تحریک حس طمع کاربر و جلب توجه وی به 60 درصد سپرده متوفی می­باشد.

گام بعدی کلاهبردار چیست؟ 

در روش اول از کلاهبرداری بانک استاندارد چارترد نیویورک، کلاهبردار برای جلب اعتماد کاربر اینستاگرامی، شماره تماس بانک استاندارد چارترد نیویورک را که پیش شماره­ی ایالات متحده آمریکا می­باشد را برای کاربر ارسال می­کند. قصد کلاهبردار از این امر، اعتمادزایی می­باشد و قصد این است که کاربر با بانک تماس بگیرد و صحت ماجرا را جویا شود. در اکثر مواقع کاربر به دلیل عدم تسلط کافی به زبان انگلیسی و به علت هزینه­های بالای تماس با خارج از کشور، از استعلام گرفتن، پرهیز می­کند. کلاهبردار شماره تماس کاربر را دریافت می­کند و در واتس­اپ، تصاویری از پرونده حساب بانکی متوفی را برای کاربر ارسال می­کند. حساب بانکی متوفی مطابق گفته­ی فرد کلاهبردار، چند میلیون دلار سپرده و اندوخته دارد. این اقدام، کاربر را حسابی تحت تاثیر قرار می­دهد.

پس از طی شدن مراحل اعتمادزایی، کلاهبردار، آدرس ایمیل بانک استاندارد چارترد نیویورک را برای شخص ارسال می­کند. از این رو، کلاهبردار به کاربر اینستاگرامی می­گوید که ایمیلی به بانک بزند و خود را وارث متوفی معرفی کند. کلاهبردار به شخص می­گوید که مدارک دال بر فامیلی شما با متوفی را آماده خواهم کرد و برای شما ارسال می­کنم تا برای رئیس بانک ارسال کنید. چرا که پس از آن که کاربر خود را وارث متوفی معرفی کند، رئیس بانک از او مدارک شناسایی می­خواهد. زمانی که مراحل فوق به ترتیب و مطابق نقشه پیش بروند، رئیس بانک، دعوت­نامه­ای را برای حضور کاربر در ایالات متحده آمریکا ارسال می­کند تا وارث متوفی (کاربر اینستاگرامی) در نیویورک حاضر شود.

 

بانک استاندارد چارترد نیویورک

بانک استاندارد چارترد نیویورک

 

بررسی نحوه­ی کلاهبرداری بانک استاندارد چارترد نیویورک

کلاهبرداری بانک استاندارد چارترد نیویورک، سازمان­یافته می­باشد. علاوه بر ایران، در کشورهای واقعه در اروپایی، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و برخی از نقاط جهان، صورت گرفته است. ممکن است کلاهبردار از شخص بخواهد که بابت مدرک­سازی و اثبات نسبت فامیلی با متوفی، هزینه­ای را پرداخت کند. در گام بعدی، کلاهبردار از شخص می­خواهد که جهت واریز پول به حساب وی، حسابی را در بانک استاندارد چارترد نیویورک افتتاح کند. یا گاها از شخص تقاضا می­شود که شماره حسابی را برای کلاهبردار ارسال کند. کلاهبرداری بانک استاندارد چارترد نیویورک به این صورت می­باشد که پول شخص را بالا می­کشند. در اکثر مواقع هم کل اندوخته­ها و سپرده­های شخص، هک می­شود و این مبالغ به حساب دیگری که مربوط به کلاهبردار می­باشد، منتقل می­شود.

روش دوم کلاهبرداری بانک استاندارد چارترد نیویورک

در روش دوم از کلاهبرداری بانک استاندارد چارترد نیویورک، ممکن است شخص متوفی، وجود خارجی داشته باشد و حتی مشخصات وی هم درست و واقعی باشند. در این روش، شخص کلاهبردار که خود را حسابدار سایت بانک استاندارد چارترد نیویورک معرفی کرده است، مبلغی را به حساب کاربر اینستاگرامی واریز می­کند و هزینه­ی ویزای سفر به آمریکا و حتی هزینه­ی کل سفر را هم برای شخص ارسال می­کند. در اکثر مواقع خود کلاهبردار، ویزای شخص را تهیه می­کند و برای وی ارسال می­کند. مبلغی که باید شخص در بانک استاندارد چارترد نیویورک، برای افتتاح حساب، خرج کند را هم کلاهبردار برای وی تهیه می­کند. اجرای تمام این مراحل به فرد این اطمینان را می­دهد که هیچ کاسه­ای زیر نیم­کاسه نیست و همه چیز طبیعی در حال اجرا است.

 

کلاهبرداری جدید

کلاهبرداری جدید

 

در این روش از کلاهبرداری بانک استاندارد چارترد نیویورک، کاربر به آمریکا سفر می­کند تا به 60 درصد از سپرده­ی میلیون دلاری متوفی دست پیدا کند. ولی غافل از این که شخص (کاربر اینستاگرامی) به نیویورک نرسیده، دستگیر می­شود و به زندان­های آمریکا منتقل می­شود. کلاهبردار تمام اطلاعات حساب بانکی شخص را دارد و قبل از رسیدن شخص به خاک آمریکا، کلاهبردار تمام موجودی حساب بانکی شخص را خالی می­کند. حضور شخص در نیویورک فقط به عنوان مظنون و کلاهبردار می­باشد و به محض رسیدن به خاک نیویورک، پلیس وی را به عنوان کلاهبردار دستگیر می­کند و به زندان منتقل می­کند. کاربر اینستاگرامی عملا چیزی در دست ندارد و نمی­تواند چیزی را ثابت کند، چرا که وی فقط با یک آی­دی در فضای مجازی، چت کرده است. در آخر، به دلیل عدم وجود اطلاعات دقیق، شخص (طعمه) کلاهبردار شناخته شده و به زندان منتقل می­شود.

نمونه­ی کلاهبرداری از کاربران اینستاگرامی

شخص که خود را حسابدار یا بازرس سایت بانک استاندارد چارترد نیویورک معرفی کرده بود، در تماس اینستاگرامی و واتس­اپی، مدعی می­شود که شخصی که ملیتی یکسان با شما دارد، دارای حساب بانکی میلیون دلاری بوده و طی اتفاقی جان باخته است. شخص مدعی می­شود که متوفی همراه با خانواده خود در این سانحه، جان باخته است. از طرفی چون متوفی، هیچ قوم و خویشی و وارثی ندارد، به شما مراجعه کرده­ام. آدرس ایمیل بانک استاندارد چارترد نیویورک برای شخص ارسال می­شود تا با رئیس بانک ارتباط برقرار کند. گاها هم به رمز حساب به شخص داده می­شود. شخص می­بایست از طریق سایت بانک استاندارد چارترد نیویورک، با بانک تماس بگیرد و این رمز را به رئیس بانک بدهد و ادعای خویشاوندی کند. از این رو، از شخص اطلاعات هویتی خواسته می­شود.

شخص برای آن که به این پول و سپرده دست پیدا کند، تمام خواسته­های سایت بانک استاندارد چارترد نیویورک را اجابت می­کند. یا به عبارتی می­توان گفت که فرد از تمام مدارک شناسایی خود، عکس تهیه می­کند و در سایت آپلود می­کند. در کمال ناباوری تمام مدارک توسط بانک تایید می­شود و طی ایمیلی به شخص اعلام می­شود که برای دریافت پول، باید به پست بین المللی به نام delivery service company مراجعه کند. از این رو، کلاهبردار مدعی می­شود که برای آن که پول­ها با چمدان به شما تحویل داده شود، می­بایست هزینه سفر شخص آورنده را حساب کنید.

 

کلاهبرداری از کاربر اینستاگرامی

کلاهبرداری از کاربر اینستاگرامی

 

افراد به راحتی گول می­خورند و پولی را به حساب شخص واریز می­کنند تا به چمدان­های پر پول دست پیدا کنند. اگر شخص (مالباخته) پیگیر شود، اصولا او را با اطلاعات غلط گمراه می­کنند. مثلا اطلاعاتی از شخص فرضی را به او می­دهند و مدعی می­شوند که وی در مسیر کشور شما است و یا وی نماینده قانونی بانک استاندارد چارترد نیویورک می­باشد.

استعلام از اسامی کارکنان بانک استاندارد چارترد نیویورک

در سایت بانک استاندارد چارترد نیویورک، می­توانید اسامی کارکنان بانک استاندارد چارترد نیویورک را استعلام کنید. در این مواقع به هیچ عنوان فریب نخورید و به این افراد ادامه صحبت و گفت و گو ندهید. بهترین کاری که می­توانید انجام دهید، این است که سریعا با پلیس فتا ارتباط برقرار کنید و اطلاعاتی که در دست دارید را در اختیار پلیس قرار دهید.