روش های کلاهبرداری فروش حواله خودرو و تبعات آن

روش های کلاهبرداری فروش حواله خودرو و تبعات آن

کلاهبرداری فروش حواله خودرو با افزایش ثبت نام خودرو هایی که برای تحویل قرعه کشی می شوند گسترش زیادی پیدا کرده است. بهتر است بدانیم که خرید و فروش حواله ی خودرو بطور کلی قانونی نبوده و فرد صاحب حواله نمی تواند بصورت قانونی این کار را انجام دهد. در صورت بروز چنین امری خطرات و زیان های زیادی بر افراد متحمل خواهد شد. بنابراین لازم است آگاهی کامل را درباره ی شیوه های کلاهبرداری در این زمینه داشته باشیم.

کلاهبرداری فروش حواله خودرو در تمامی شرکت هایی که خودرو ثبت نام می کنند قابل انجام است. ایران خودرو به صورت رسمی اعلام کرده است که هیچگونه مسئولیتی در قبال اینگونه موارد ندارد. زمانی که شما حواله خودرو را به شخص دیگری می فروشید، سند ماشین هنوز به نام شماست. بنابراین هر گونه تخلفی که با ماشین انجام شود به پای شما نوشته خواهد شد. اما اگر این امر را شرکت خودرو سازی تایید کند بسیار پر سود و امن خواهد بود.

رایج ترین روش های کلاهبرداری فروش حواله خودرو

کلاهبرداری فروش حواله خودرو با فروش حواله به یکی از آشنایان روشی است که در ظاهر امن به نظر می رسد اما در نهایت پر خطر خواهد بود. همانطور که گفته شد خرید و فروش حواله خودرو کاری غیر قانونی است اما در مواردی افراد این کار را بین اقوام و آشنایان خود انجام می دهند. آنها معتقدند که در چنین شرایطی خطری هیچ کدام از طرفین معامله را تهدید نخواهد کرد. خطرات خرید و فروش حواله خودرو در کمین هر کسی است فرقی نمی کند آشنا باشد یا غریبه در هر دو صورت این کار پر ریسک و خطرناک خواهد بود.

با فروش حواله خودرو شانس خرید خود از شرکت های خودرو سازی را از دست خواهید داد زیرا با هربار قرعه کشی در صورتی که اسم شما برای تحویل ماشین انتخاب شود تا مدت زمان معینی دیگر نمی توانید ثبت نام انجام دهید. پس بهتر است قبل از این کار تمام جوانب امر را در نظر گرفته تا متضرر نشوید.

 

کلاهبرداری فروش حواله خودرو

کلاهبرداری فروش حواله خودرو

 

کلاهبرداری فروش حواله خودرو در کانال های خرید و فروش حواله خودرو نیز وجود دارد. برخی از کانال ها حواله های مختلف خودرو ها را عرضه می کنند و در این بین نیز افراد زیادی تمایل به خرید اینگونه حواله ها دارند. بطور کلی اگر به کانال های معتبر مراجعه شود و قبل از انجام معامله از صحت اعتبار کانال اطمینان حاصل شود معاملات پر سودی رقم خواهد خورد.

کلاهبرداری فروش حواله خودرو در مواردی که تمامی اصول معاملاتی در نظر گرفته شود به حداقل می رسد. برای انجام معامله در چنین کانال هایی در ابتدا پولی بابت وکالت نامه به کاربر داده می شود. این مبلغ با توجه به نوع حواله و ماشین متفاوت خواهد بود.

نحوه کلاهبرداری فروش حواله خودرو

کلاهبرداری فروش حواله خودرو از طریق سایت های خرید و فروش نیز امکان پذیر است. افراد با مراجعه به سایت های مختلف خودرو های حواله دار را انتخاب می کنند. بدون اینکه از طرف حساب اطلاعاتی داشته باشند و یا سند و مدرکی دال بر اعتبار حواله رویت کرده باشند (پولی را به عنوان بیعانه به حساب فرد کلاهبردار واریز می کنند.) در این صورت نه تنها حواله ماشینی در کار نخواهد بود بلکه پول و سرمایه فرد متقاضی نیز از بین خواهد رفت.

بنابراین لازم است قبل از انجام هرگونه معامله از صحت و درستی مدارک اطمینان کامل حاصل شود و از پرداخت هرگونه مبلغی به هر عنوان پرهیز شود. بطور کلی شگرد اینگونه سایت ها این است که قیمت را پایین تر از حد معمول اعلام می کنند تا افراد به خرید ترغیب شوند. در صورت بروز هرگونه مشکلی در این زمینه در انواع شبکه های اجتماعی در قدم اول باید به پلیس فتا گزارش داده شود.

کلاهبرداری فروش حواله خودرو به روشی دیگر نیز امکان پذیر است. افرادی خودرو ثبت نام می کنند و حواله ها را به فروش می گذارند. در این بین افراد متقاضی چنین حواله هایی را خریداری کرده و منتظر تحویل ماشین می مانند. در زمان تحویل فرد فروشنده حواله، به بهانه ی سرویس های اولیه و خدمات پس از فروش خودرو را از خریدار پس می گیرد و وعده می دهد پس از اتمام کار ماشین را بر میگرداند. اما متاسفانه ماشین تحویل گرفته شده دیگر به خریدار حواله برگرداننده نمی شود.

 

کلاهبرداری حواله خودرو

کلاهبرداری حواله خودرو

 

کلاهبرداری حواله خودرو

کلاهبرداری حواله خودرو زمانی رخ می دهد که شرکت خودرو سازی آن را تایید نکند. به دلیل وجود کلاهبرداری های زیادی که در این زمینه به وجود آمده است افراد با آگاهی بیشتری اقدام به خرید و فروش حواله می کنند. برای انجام این کار و انتقال حواله قرارداد بسته می شود. مانند هر قرارداد دیگری دو طرف با قبول مفاد قرارداد، آن را امضا می کنند و حواله منتقل می شود.

همانطور که ذکر شد برخی شرکت های خودرو سازی انتقال حواله را قانونی نمی دانند. در چنین شرایطی بهتر است این کار انجام نشود. اما در برخی شرکت ها این کار بلامانع بوده و طرفین به راحتی می توانند این کار را انجام دهند.

کلاهبرداری حواله خودرو در فروش وکالتی با شکست مواجه می شود. در چنین شرایطی افراد برای انتقال حواله به دفتر خانه رفته و در آنجا معامله را انجام می دهند. در این صورت ریسک بروز کلاهبرداری به حداقل ممکن خواهد رسید. هزینه ی دفترخانه بین فروشنده و خریدار نصف می شود. در حال حاضر با توجه به شرایط کشور خرید و فروش ماشین می تواند بسیار پر سود باشد. در این بین افراد زیادی در این طرح های قرعه کشی ثبت نام می کنند تا بتوانند سود خوبی بدست آورند.

برخی شرکت ها طرح هایی را راه اندازی کرده اند تا ماشین به دست مصرف کننده برسد. اما به دلیل حجم زیاد درخواست ها و عرضه ی کم خودرو همواره نارضایتی وجود دارد. به همین دلیل عده ای خطرات خرید و فروش حواله را به جان می خرند و این کار را انجام میدهند.

جمع بندی

کلاهبرداری فروش حواله خودرو روش های متعددی دارد که اگر مواردی را در نظر بگیریم امکان بروز کلاهبرداری ها به حداقل ممکن خواهد رسید. یکی از رایج ترین روش های کلاهبرداری حواله ماشین، خرید و فروش حواله بین آشنایان است. در این نوع معاملات به دلیل اعتماد بیش از اندازه ای که وجود دارد در اکثر مواقع یکی از طرفین متضرر خواهد شد. با در نظر گرفتن قوانین و مقررات و همچنین اطلاع از صحت و درستی مدارک از بروز کلاهبرداری ها جلوگیری می شود.

 

فروش حواله جعلی خودرو

فروش حواله جعلی خودرو

 

کلاهبرداری حواله خودرو با پرداخت هزینه بابت بیعانه نیز یکی دیگر از روش ها است که بسیار شایع می باشد. در چنین شرایطی نیز فرد خریدار با نا آگاهی کامل، پول کلانی را به حساب کلاهبرداران روانه می کند.

با انتقال حواله به دلیل اینکه هنوز سند به نام شماست اگر هر گونه تخلفی صورت بگیرد به پای شما نوشته شده و باید پاسخگوی قانون باشید. با هربار ثبت نام و گرفتن حواله خودرو تا مدت زمان معینی دیگر نمی توانید خودرو ثبت نام کنید. پس قبل از انجام هرگونه معامله تمام جوانب را در نظر بگیرید.