بررسی کلاهبرداری با شماره خارج از کشور

آیا کلاهبرداری با شماره خارج از کشور امکان پذیر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم در سال های اخیر بسیاری از کاربران اپراتورهای مختلف به دام این تله تلفنی افتاده اند. ممکن است برای هر کاربری پیش بیاید که از شماره های ناشناس که متعلق به کشورهای دیگر است با وی تماس گرفته شود. این تماس ها قبل از جواب دادن گوشی قطع می شوند و کاربر ممکن است از سر کنجکاوی با شماره تماس بگیرد. در این صورت هزینه تماس بیشتر از حد معمول برای کاربر حساب می شود. در صورتی که تمایل دارید با این روش کلاهبرداری نوین آشنا شوید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید. علاوه بر این در پایان مطلب نیز توصیه های لازم در مورد کلاهبرداری با شماره خارج از کشور را مطالعه خواهید کرد.

دلایل کلاهبرداری با شماره خارج از کشور چیست؟

ژاپن اولین کشوری بود که اقدام به این نوع کلاهبرداری کرد. هم اکنون بیشتر مردم جهان در دام این تله تلفنی می افتند. هشدارهای زیادی از سوی مسئولین درباره کلاهبرداری با شماره خارج از کشور به مردم داده می شود ولی عده بسیاری کمی این نوع هشدارها را جدی می گیرند. بسیاری از کاربران که گول این نوع کلاهبرداری را می خورند از مبلغ زیاد قبض تلفن ماهانه خود شکایت می کنند. در صورتی که شما نیز در دام این تله تلفنی بیفتید مطمئنا بعد از مشاهده قبض تلفن همراه تان شوکه می شود. در نتیجه بهتر است هر فردی سطح اطلاعات خود را در مورد کلاهبرداری با شماره خارج از کشور افزایش دهد.

 

کلاهبرداری با شماره خارج از کشور

کلاهبرداری با شماره خارج از کشور

 

نحوه کلاهبرداری با شماره های خارج از کشور

تماس های مشکوک خارج از کشور به کمک اپراتورها و ربات ها انجام می شوند. در این روش به صورت تصادفی با تعدادی شماره تماس گرفته می شود. نکته اصلی اینجا است که قبل از برقراری تماس و دریافت پاسخ، تماس قطع می شود. در این صورت اغلب مشترکین با مشاهده میس کال کنجکاو می شوند با شماره تماس می گیرند.

از روش کلاهبرداری با شماره های خارج از کشور بیشتر مشترکین ایرانسل شکایت می کنند. شایان ذکر است که این تماس ها با مشترکان در سراسر جهان نیز گرفته می شود.

بررسی علت تماس های خارج از کشور

پیش شماره این تماس ها شماره هایی نظیر +678، +960 و… می باشد. در صورتی که روی گوشی همراه تان این پیش شماره ها را مشاهده کردید هرگز دوباره با شماره تماس نگیرید. شایان ذکر است که تماس های مشکوک خارج از کشور با کاربران در سراسر جهان گرفته می شوند.

علت تماس های خارج از کشور بدون تردید کسب درآمد از مشترکین اپراتورهای مختلف به صورت غیر قانونی است. در این روش کلاهبرداری کشور مقصد به کمک نرم افزارها و ربات های تماس گیرنده به صورت خودکار با شماره های مختلف تماس می گیرند و تماس بلافاصله قطع می شود. هدف از گرفتن این تماس انداختن تماس های بی پاسخ روی گوشی مشترکین است. بدون تردید هر کاربری بعد از مشاهده چند تماس بی پاسخ پشت سرهم تشویق می شود تا با شماره تماس بگیرد. در نتیجه بعد از گرفتن تماس کاربر در دام تله تلفنی می افتد.

علل تماس های خارج از کشور

در صورتی که شما بتوانید به تماس گرفته شده پاسخ دهید به احتمال زیاد هیچ هزینه ای برایتان لحاظ نمی شود. ولی اگر خود شما با شماره تماس بگیرید بدون تردید هزینه قابل توجهی به قبض تلفن تان اضافه می شود.

برخی از کلاهبرداران نیز ممکن است با زبان فارسی با شما صحبت کنند و خبر شادی آوری را به شما بدهند. در این صورت شما تمایل پیدا می کنید که چند دقیقه طولانی با آن ها مکالمه کنید که در این صورت هزینه چند برابری برای شما لحاظ می شود. در نتیجه می توان گفت علت تماس های خارج از کشور فقط کلاهبرداری و کسب درآمد قابل توجه از این روش ساده است.

یکی دیگر از انواع علت تماس های خارج از کشور می تواند دریافت اطلاعات فردی باشد. به همین دلیل پلیس فتا همواره تاکید می کند که از تماس گرفتن با پیش شماره های مشکوک و دادن اطلاعات فردی به این شماره ها خودداری کنید.

بنابراین بهتر است شما با روش کلاهبرداری با شماره خارج از کشور کاملا آشنا باشید و اطرافیان خود را نیز آگاه کنید.

 

 

بررسی علت تماس های خارج از کشور

بررسی علت تماس های خارج از کشور

 

چگونه کلاهبرداران به اطلاعات تماس ما دسترسی پیدا می کنند؟

ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند. در پاسخ به سوال مذکور باید بگوییم زمانی که شما در یک وب سایت شماره تلفن و اطلاعات تماس خود را ثبت می کنید بسیاری از این وب سایت ها اطلاعات شما را به کلاهبرداران می فروشند. برخی از کلاهبرداری نیز به صورت غیر قانونی اقدام به سرقت اطلاعات تماس از پایگاه داده وب سایت ها می نمایند.

در نتیجه می توان گفت دسترسی به اطلاعات تماس برای گرفتن تماس های مشکوک خارج از کشور کار سختی نیست.

توصیه های مهم در زمینه کلاهبرداری با شماره خارج از کشور

امروزه اغلب افراد این دغدغه برایشان ایجاد شده است که درگیر پیامدهای کلاهبرداری با شماره خارج از کشور نشوند. اگر شما نیز همواره استرس این را دارید که در دام تماس های مشکوک خارج از کشور بیفتید بهتر است توصیه های زیر را همواره مد نظر داشته باشید:

 

 

کلاهبرداری با شماره خارج از کشور

کلاهبرداری با شماره خارج از کشور

 

  1. اگر روی تلفن همراه تان میس کال از یک شماره ناشناس و خاص را مشاهده کردید هرگز با شماره تماس نگیرید.
  2. پاسخ تماس های مشکوک خارج از کشور را هرگز ندهید.
  3. پیش شماره را در گوگل سرچ کنید در این صورت می توانید حدس بزنید که تماس با شما فقط با قصد کلاهبرداری با شماره خارج از کشور انجام شده است.
  4. می توانید به اپراتور درخواست دهید که کلیه تماس های بین المللی شما را مسدود کند. در این صورت هرگز درگیر کلاهبرداری با شماره خارج از کشور نخواهید شد.
  5. پیش شماره کشور عراق بسیار شبیه به پیش شماره های کلاهبرداری با شماره خارج از کشور است. پیش شماره +964 متعلق به کشور عراق است و یکی از پیش شماره های کلاهبرداری +960 است. بنابراین بهتر است شما به دقت رقم آخر پیش شماره را مورد بررسی قرار دهید.
  6. به میس کال ها هرگز پاسخ ندهید. همیشه این نکته را مد نظر داشته باشید که اگر فرد تماس گیرنده کار واجبی با شما داشته باشد بدون تردید دوباره هم با شما تماس خواهد گرفت.
  7. در صورتی که گرفتار کلاهبرداری با شماره خارج از کشور شدید در سریع ترین زمان ممکن با شماره 195 تماس بگیرید. در این صورت می توانید موضوع را به صورت جدی پیگیری کنید.
  8. از ثبت اطلاعات خود در وب سایت های خارجی و داخلی ناشناخته خودداری کنید.
  9. اگر در سایر کشورها هیچ آشنایی ندارید دلیلی ندارد که به تماسی که از سایر کشورها است پاسخ دهید. در صورت پاسخ ندادن به این تماس ها جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

 

تماس های مشکوک خارج از کشور

تماس های مشکوک خارج از کشور

 

آیا کلاهبرداری با شماره خارج از کشور قابلیت هک گوشی همراه را دارد؟

در سال های اخیر شایعه هک گوشی با تماس های مشکوک خارج از کشور در بین مردم رواج پیدا کرده است. به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می کنند که از طریق کلاهبرداری با شماره خارج از کشور می توان گوشی تلفن را هک کرد. در صورتی که این تصور نادرست است و دلیل گرفتن این تماس ها فقط کسب درآمد غیر قانونی از مشترکین است. بنابراین اگر پیش شماره های مشکوک را روی گوشی تلفن تان مشاهده کردید هرگز نگران هک شدن گوشی تان نشوید.

بهترین و عاقلانه ترین روش این است که شما با میس کال هایی که روی گوشی همراه تان افتاده اند هرگز تماس نگیرید.

 

سخن پایانی

تماس های مشکوک خارج از کشور فقط برای تشویق مشترکان به برقراری تماس با کشور مقصد انجام می شود. علت تماس های خارج از کشور تحمیل هزینه های زیاد به مشتریان برای برقراری تماس بین المللی می باشد. در نتیجه اگر شماره مشکوکی روش گوشی همراه تان افتاده است به آن توجهی نکنید. در این صورت هرگز گرفتار دام تله تلفنی نخواهید شد و از پرداخت هزینه زیاد برای برقراری این نوع تماس ها در امان خواهید ماند.